Kuluttajapalveluiden käyttöehdot 11.9.2024 alkaen
1. Sopimuksen kohde, osapuolet ja sopimusehtojen soveltaminen
1.1. Näitä käyttöehtoja sovelletaan Liivis osakeyhtiön tuottaman kuluttajille suunnatun verkkopalvelun rekisteröitymistä edellyttävän osuuden ja siellä tarjottavien palveluiden käyttöön.
1.2. Palvelun tarjoaja on Liivis osakeyhtiö (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”).
1.3. Ehdot määräytyvät Palveluntarjoajan palvelujen yhteydessä esittämien tietojen mukaisesti
1.4. Palveluntarjoajan yhteystiedot
Liivis Oy
Ahkiotie 12 A 19
70200 Kuopio
Y-tunnus 3454776-8
Sähköposti [email protected]
Internet www.liivis.fi
3. Palvelukuvaus
3.1. Palveluntarjoaja tarjoaa ohjeita taloyhtiöille linjasaneeraushankkeen läpiviemiseen.
3.2. Palvelut sisältävät myös kirjallisia aineistoja, jotka asiakas tilaa nettitilauksena
3.3. Palvelu sisältää virtuaalisen kustannuslaskentaohjelman, joka pyrkii arvioimaan asiakkaalla käynnissä olevan linjasaneeraushankkeen kustannusarvion asiakkaan antamien tietojen perusteella tutustumatta piirustuksiin tai muihin kustannusarvion tarkkuutta lisääviin toimenpiteisiin. Asiakkaan tulee ymmärtää, että tietojen puutteellisuuden vuoksi kustannusarviot ovat ainoastaan suuntaa antavia.
4. Henkilötietojen käsittely
4.1. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkaan antamat henkilötiedot tallennetaan Palveluntarjoajan kuluttaja-asiakkaiden asiakasrekisteriin. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään henkilötietolainsäädännön ja Palveluntarjoajan kuluttaja-asiakkaiden asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti.
4.2. Henkilötietojen käsittelystä tiedotetaan asiakkaalle ja asiakkaan mahdollinen nimenomainen suostumus käsittelylle pyydetään etukäteen palvelujen yhteydessä, mikäli suostumus on tarpeen palvelujen toteuttamiseksi.
5. Tietosuoja
Palvelujen tietosuoja ja tietoturvaperiaatteet ja näihin liittyvät ohjeet sekä henkilötietolainsäädännön mukaisten oikeuksien toteuttaminen on kuvattu tietosuojaselosteessa.
6. Palvelujen käyttäminen ja datan kerääminen
6.1. Asiakas sitoutuu käyttämään palveluja palvelusopimuksen ehtojen, ohjeiden, lakien sekä hyvän tavan mukaisesti. Asiakkaalla on oikeus käyttää palveluja kyseisen palvelun käyttötarkoituksen mukaisesti. Asiakkaalla ei ole oikeutta ilman oikeudenhaltijan kirjallista lupaa kopioida, levittää, esittää julkisesti tai kaupallisesti hyödyntää palvelua tai sen osia.
6.2. Palveluntarjoajalla on oikeus tilapäisesti keskeyttää palvelu, jos se on välttämätöntä teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai muiden asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi. Palveluntarjoaja pyrkii siihen, että keskeytys ei muodostu pitkäaikaiseksi ja että se pyritään ajoittamaan sellaiseen aikaan ja siten, että siitä aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa.
6.3 Sivuiltamme saattaa löytyä linkkejä muille sivustoille tai sisältöä ulkopuolisilta sivuilta, kuten Facebook, Twitter ja Linkedin. Ulkopuolisen sisällön käyttö tapahtuu kulloinkin kyseessä olevan sivuston oman rekisteriselosteen mukaisesti.
7. Hinnat, maksutavat ja maksuajat
7.1. Hinnat
Palveluiden hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevien hinnastojen mukaisesti. Hinnastot ovat nähtävillä palvelujen yhteydessä.
7.2. Arvonlisävero
Arvonlisäveron muutokset tai muut lakien, asetusten tai viranomaisten toimenpiteiden vaikutukset hintoihin huomioidaan välittömästi niiden voimaantulohetkestä alkaen, jolloin ne lisätään automaattisesti hintoihin.
7.3. Maksutavat
Palvelujen maksamiseen voi käyttää palveluiden yhteydessä kerrottuja maksutapoja. Palveluntarjoaja veloittaa asiakkaalta tilausten mukaiset maksut. Palveluntuottaja voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja. Muutoksesta ilmoitetaan palvelujen yhteydessä.
8. Asiakkaan palautusoikeus
Kuluttaja-asiakkaalla ei ole kuluttajasuojalainsäädännön mukaista palautusoikeutta palvelun osalta, koska Palveluntarjoajan palvelut ovat luonteeltaan sellaisia, että palvelu on kokonaan suoritettu tai palvelun suorittaminen sähköisesti on asiakkaan suostumuksella aloitettu ja suurimmalta osaltaan toteutettu ennen peruuttamisajan päättymistä.
9. Asiakkaan vastuu
9.1. Tunnukset
Tunnusten (esimerkiksi käyttäjätunnus ja salasana) käyttö vastaa asiakkaan henkilökohtaista allekirjoitusta maksutapahtuman, tilauksen tekemisen ja muiden tapahtumien yhteydessä. Asiakas hyväksyy itseään sitoviksi kaikki toimenpiteet, jotka on tehty asiakkaan tunnuksella tai asiakkaan toimesta tai toimeksiannosta asiakkaan tunnuksella. Mikäli asiakkaan tunnus joutuu sivullisen haltuun tai katoaa, asiakkaan on välittömästi vaihdettava tunnuksensa tai ilmoitettava tästä Palveluntarjoajalle. Asiakkaan vastuu tällaisen tunnuksen käytöstä ja käytön muille mahdollisesti aiheuttamasta vahingosta päättyy välittömästi asiakkaan tehtyä tämän ilmoituksen Palveluntarjoajan asiakaspalveluun tai asiakkaan vaihdettua tunnuksensa. Palveluntarjoaja voi luovuttaa asiakkaan tunnukset muille kuin asiakkaalle ainoastaan asiakkaan valtuutuksella tai lain nojalla.
9.2. Tiedot
Asiakkaan on annettava palveluja varten tarvittavat tiedot. Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava tietojen muutoksista. Asiakas vastaa palveluihin antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Palveluntarjoaja ei ole velvollinen tarkistamaan tai oma-aloitteisesti korjaamaan tietoja, jotka asiakas antaa palvelujen yhteydessä.
9.3. Aineisto
Palveluntarjoaja ei valvo palveluja hyväksikäyttäen tuotettua, lähetettyä, välitettyä tai muuten käsiteltyä aineistoa eikä Palveluntarjoaja vastaa tällaisen aineiston lainvastaisesta käytöstä. Asiakas vastaa siitä, ettei hän palveluja käyttäen tuota, lähetä, säilytä tai muutoin käsittele aineistoa, joka loukkaa tekijän- tai muita oikeuksia, hyvää tapaa, lakia tai viranomaisten määräyksiä. Loukkaaminen voi aiheuttaa velvollisuuden korvata siitä aiheutunut vahinko ja johtaa rikosoikeudellisiin seuraamuksiin. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan aineistoonsa mahdollisesti liittyvistä riitaisuuksista ja niistä aiheutuvista mahdollisista oikeudenkäynti- ym. kustannuksista, vahingonkorvauksista ja muista mahdollisista korvausvelvoitteista.
9.4. Seuraukset
Mikäli asiakkaan Palveluntarjoajalle antamien tietojen tai toimittaman aineiston sisältö on palvelusopimusten tai Palveluntarjoajan antamien ohjeiden vastainen, Palveluntarjoaja ei ole velvollinen toteuttamaan palveluja mainittujen sopimusten tai Palveluntarjoajan palveluista antamien tietojen mukaisesti.
10. Palveluntarjoajan vastuu
10.1. Palveluntarjoaja ei vastaa muusta muiden kuin Liivis Oy:n tuottamasta sisällöstä tai palveluista.
10.2. Palveluntarjoaja ei sitoudu vastaamaan palveluiden sisällöstä, niiden toiminnallisuudesta, tai soveltuvuudesta asiakkaan tarpeisiin. Palveluntarjoaja tarjoaa palvelut ”sellaisina, kuin ne ovat”.
10.3 Palveluntarjoaja rajoittaa vastuunsa kaikista välillisistä vahingoista, kuten esimerkiksi menetetyistä tuloista, voitoista tai tiedoista, sekä taloudellisista menetyksistä tai epäsuorista vahingoista. Lain sallimissa rajoissa Palveluntarjoajan kokonaisvastuu mistä tahansa näiden ehtojen alaisista vaatimuksista rajoittuu 1000 euroon.
10.4. Asiakkaan tulee huomauttaa Palveluntarjoajalle palvelussa havaitsemastaan virheestä mahdollisimman pian. Huomautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä, kun kuluttaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita virhe. Huomautukset tulee tehdä sähköpostitse Palveluntarjoajan asiakaspalveluun
11. Palvelusopimusten voimassaolo, irtisanominen ja päättäminen
11.1. Palvelusopimusten voimassaolo ja irtisanominen
Palvelusopimus tulee voimaan heti kun asiakas on hyväksynyt sen rekisteröitymällä palveluun ja päättyy silloin, kun palvelu on toimitettu.
11.2. Palvelujen sulkeminen
Palveluntarjoaja voi sulkea palvelut kokonaan tai osittain, jos on perusteltua syytä epäillä väärinkäyttöä sopimuksen- tai lainvastaista käyttöä, jos palvelut tai niiden osa on tietoturvahyökkäyksen kohteena tai jos Palveluntarjoajalla on muu edellisiin verrattava perusteltu syy palvelujen sulkemiseen.
12. Muut ehdot
12.1. Kaikki oikeudet (omistusoikeus, tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet) palveluihin ja niihin liittyvään Palveluntarjoajan tarjoamaan aineistoon ovat Palveluntarjoajan.
12.2. Palvelusopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet ratkaistaan Kuopion käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaan niin halutessa hänen kotipaikkansa käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi saattaa erimielisyyden myös Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
12.3. Asiakkaan viestejä tai muuta aineistoa säilytetään palvelusopimuksissa kerrotun ajan. Palvelujen käytön päättyessä asiakkaan on itse huolehdittava tarvitsemiensa viestien ja muun aineiston tallentamisesta tai tulostamisesta.